[1] کلام الله مجید، ترجمۀ فولادوند
[2] ابطحی، سید عبدالحمید؛ (1390 ش)، «توسعه تاریخی دلالت معنایی در زبان دین»، ذهن، شمارهی 47، صص 169- 196
[3] ابنالرسول، سید محمدرضا؛ (1396 ش)، «مطالعهی تطبیقی نظریهی نظم عبدالقاهر جرجانی و نظریهی بافت موقعیت فرث»، ادب عربی، شمارهی 2، صص 17- 35
[4] ابن بابویه، محمد بن علی؛ (1398 ق)، التوحید، محقق: هاشم حسینی، چاپ اول، قم: انتشارات جامعه مدرسین
[5] ابوزید، نصر حامد؛ (1391 ش)، رویکرد عقلانی در تفسیر قرآن، ترجمۀ احسان موسوی، چاپ دوم، تهران: انتشارات نیلوفر
[6] ازهری، محمد بن احمد؛ (1421 ق)، تهذیب اللغۀ، چاپ اول، بیروت: دار احیاء التراث العربی
[7] اُگریدی، ویلیام؛ دابروولسکی، مایکل؛ آرُنُف، مارک؛ (1397 ش)، درآمدی بر زبانشناسی معاصر، ترجمۀ علی درزی، چاپ هشتم، تهران: سمت
[8] الیزدی، مولى عبدالله؛ (1412 ق)، الحاشیة على تهذیب المنطق، چاپ دوم، قم: مؤسسة النشر الاسلامى
[9] ایزوتسو، توشی هیکو؛ (1393 ش)، خدا و انسان در قرآن، ترجمهی احمد آرام، چاپ نهم، تهران: شرکت سهامی انتشار
[10] آقاگلزاده، فردوس؛ (1392 ش)، فرهنگ توصیفی تحلیل گفتمان و کاربردشناسی، چاپ اول، تهران: انتشارات علمی
[11] آگدن، چارلز کی؛ ریچاردز آ. آرمسترانگ؛ (1397 ش)، معنای معنی، ترجمۀ کورش صفوی، چاپ اول، تهران: انتشارات علمی
[12] آلستون، ویلیام؛ (1381 ش)، فلسفهی زبان، ترجمۀ احمد ایرانمنش و احمدرضا جلیلی، چاپ اول، تهران: دفتر پژوهش و نشر سهروردی
[13] پاکتچی، احمد؛ (1394 ش)، فقهالحدیث: مباحث نقل بهمعنا، چاپ اول، تهران: دانشگاه امام صادق (ع)
[14] ـــــــــــــ ؛ (1396 ش)، «دلالت»، در دائرة المعارف بزرگ اسلامی، تهران: مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، ج 23، صص740-742
[15] ـــــــــــــ ؛ (1396 ش)، «دلالت در اصول فقه»، در دائرة المعارف بزرگ اسلامی، تهران: مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، ج 23، صص747-752
[16] پالمر، فرانک ر.؛ (1395 ش)، نگاهی تازه به معناشناسی، ترجمۀ کورش صفوی، چاپ هفتم، تهران: کتاب ماد
[17] پیرس، چارلز سندرس؛ (1381 ش)، «منطق بهمثابه نشانهشناسی: نظریهی نشانهها»، ترجمۀ فرزان سجودی، زیباشناخت، شمارهی 6، صص 51- 64
[18] ترقی، امیرعلی؛ (1396 ش)، دیدگاه راسل و کواین در باب معنا و دلالت، چاپ اول، تهران: فرهوش
[19] چندلر، دانیل؛ ( 1397 ش)، مبانی نشانهشناسی، ترجمۀ مهدی پارسا، چاپ ششم ، تهران: سوره مهر
[20] حر عاملی، محمد بن حسن؛ (1418 ق)، الفصول المهمة فی أصول الأئمة، چاپ اول، قم: موسسه معارف اسلامى امام رضا (ع)
[21] حسینی سیستانی، على؛ (1414 ق)، الرافد فی علم الأصول، تقریرات منیر قطیفى، چاپ اول، قم: لیتوگرافی حمید
[22] خوانساری، محمد؛ (1397 ش)، دورهی مختصر منطق صوری، چاپ بیست و نهم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران
[23] دبیرمقدم، محمد؛ (1389 ش)، «سیبویه: زبانشناس و دستورنویس»، ویژهنامهی نامهی فرهنگستان، شمارهی 6، صص 3- 44
[24] دینمحمدی، غلامرضا؛ (1395 ش)، مبانی زبانشناسی در جهان اسلام، چاپ اول، تهران: دانشگاه امام صادق (ع)
[25] رشیدزاده، حسین؛ فرامرز قراملکی، احد؛ مفتونی، نادیا؛ (1392 ش)، «دامنهی مهجوریت دلالت التزام نزد منطقدانان مسلمان»، خردنامه صدرا، شماره 74، صص 97- 114
[26] زبیدی، محمد بن محمد؛ (1205 ق)، تاج العروس من جواهر القاموس، چاپ اول، بیروت: دارالفکر
[27] سجودی، فرزان؛ (1381 ش)، «نشانه و نشانه شناسی، بررسی تطبیقی آرای سوسور، پیرس و اکو»، هنر و معماری (زیباشناخت)، شماره 6، صص 83- 100
[28] سوسور، فردینان دو؛ (1396 ش)، زبانشناسی عمومی، ترجمۀ کورش صفوی، چاپ ششم، تهران: هرمس
[29] صدر، محمد باقر؛ (1417 ق)، بحوث فی علم الأصول، تقریرات محمود هاشمى شاهرودى، چاپ اول، قم: موسسه دائره المعارف فقه اسلامی
[30] صفوی، کورش؛ (1378 ش)، «معرفی اجمالی معنی شناسی منطقی»، متنپژوهی ادبی، شماره 9و10، صص 143- 181
[31] ـــــــــــــ ؛ (1394 ش)، معنی شناسی کاربردی، چاپ سوم، تهران: انتشارات همشهری
[32] ـــــــــــــ ؛ (1396 ش)، استعاره، چاپ اول، تهران: انتشارات علمی
[33] ـــــــــــــ ؛ (1397 ش)، آشنایی با نشانهشناسی ادبیات، چاپ سوم، تهران: انتشارات علمی
[34] ـــــــــــــ ؛ (1397 ش)، درآمدی بر معنیشناسی، چاپ ششم، تهران: سوره مهر
[35] ـــــــــــــ ؛ (1397 ش)، تعبیر متن، چاپ دوم، تهران: انتشارات علمی
[36] عراقى، ضیاءالدین؛ (1420 ق)، مقالات الأصول، چاپ اول، قم: مجمع الفکر الاسلامی
[37] فرگه، گاتلاب؛ (1367 ش)، «درباره معنی و مصداق»، ترجمۀ منوچهر بدیعی، فرهنگ، شماره 2 و 3، صص 263- 292
[38] فقهیزاده، عبدالهادی؛ (1391 ش)، «تحلیل انتقادی دیدگاهها دربارهی چیستی مفهوم مجاز و اقسام آن»، ادب عربی، شماره3، صص 187- 221
[39] فلاحی، اسدالله؛ (1395 ش)، منطق تطبیقی، چاپ اول، تهران: سمت
[40] قائمی نیا، علیرضا؛ (1393 ش)، بیولوژی نص، نشانه شناسی و تفسیر قرآن، چاپ دوم، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
[41] قرایی گرکانی، مرتضی؛ (1396 ش)، «دلالت در منطق»، در دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، تهران: مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، ج 23، صص742-747
[42] گوکر، کریستوفر؛ (1392 ش)، واژهها بدون معنی، ترجمۀ کورش صفوی، چاپ اول، تهران: علمی
[43] گیرو، پییر؛ (1392 ش)، نشانهشناسی، ترجمۀ محمد نبوی، چاپ چهارم، تهران: نشر آگاه
[44] لایکان، ویلیام ج.؛ (1394 ش)، درآمدی تازه بر فلسفهی زبان، ترجمۀ کورش صفوی، چاپ دوم، تهران: انتشارات علمی
[45] لاینز، جان؛ (1391 ش)، درآمدی بر معنیشناسی زبان، ترجمۀ کورش صفوی، چاپ اول، تهران: انتشارات علمی
[46] مجتهد شبستری، محمد؛ (1399 ش)، هرمنوتیک، کتاب و سنت، چاپ دهم، تهران: کتاب رایزن
[47] مطیع مهدی؛ پاکتچی احمد؛ نامورمطلق بهمن؛ (1388 ش)، «درآمدی بر استفاده از روشهای «معناشناسی» در مطالعات قرآنی»، پژوهش دینی، شماره 18، صص 105- 132
[48] مظفر، محمدرضا؛ (بیتا)، أصول الفقه، چاپ پنجم، قم: جماعة المدرسین
[49] ـــــــــــــــ ؛ (1394 ش)، منطق، ترجمۀ مجید حمیدزاده و انشاءالله رحمتی، چاپ اول، تهران: انتشارات حکمت
[50] مهرگان، آروین؛ (1392 ش)، فلسفهی نشانهشناسی، چاپ اول، اصفهان: نشر فردا
[51] نائینى، محمد حسین؛ (1352 ش)، أجود التقریرات، تقریرات ابوالقاسم خویى، چاپ اول، قم: العرفان
[52] یلمزلف، لویی؛ (139۷ ش)، تمهیداتی بر نظریهی زبان، ترجمۀ محمدامین شاکری، چاپ اول، تهران: انتشارات خوارزمی
[53] یول، جورج؛ (1396 ش)، کاربردشناسی زبان، ترجمۀ محمد عموزاده و منوچهر توانگر، چاپ هشتم، تهران: سمت
[54] Barnes, Jonathan; (1991), The Complete Works of Aristotle, Princeton: Princeton University Press
[55] Eco, Umberto; (1984), Semiotics and philosophy of language, Bloomington: Indiana University Press
[56] Newton, K. M.; (1997), Jacques Derrida: “Structure, Sign, and Play in the Discourse of the Human Sciences”, Twentieth-Century Literary Theory, Palgrave, London
[57] Peirce, Charles Sanders; (1955), Philosophical Writings of Peirce, Selected and Edited by Justus Bachler, New York: Dover Publications