ادغام حیات منزلی انسان در هویت فردی و اجتماعی او از ویژگیهای دوران جدید است که از نتایج آن سنجش حقوق خانواده با سنجههای حقوق مدنی است؛ در حالیکه حکمای مسلمان جایگاهی ممتاز برای خانواده در نظر گرفته و برای ادارۀ آن، اصول منحصر به خانواده و غیر از اصول حاکم بر زندگی فردی و اجتماعیِ انسان، لحاظ کردهاند. بهکار بستن مدبّرانۀ این اصول شرط حکمت و اقتضای تکامل فردی و تعادل و توازن اجتماعی است. به نظر میرسد که درک صحیح جایگاه خانواده خصوصاً در هیأت تألیفی آن و شناسایی و پرداختن به حقوق و تکالیف مربوط به این مهم، بسیار اساسیتر از پرداختن به افراد و اعضای خانواده، مستقل از این هیأت تألیفی است. این مقاله به تحلیل جایگاه این بعد مهم حیات انسان با تأکید بیشتری بر آرای ابنسینا نظر میکند.
کرمانی, طوبی, سلگی, فاطمه. (1392). تحلیل حیات خانوادگی (منزلی) انسان در حکمت عملی با تأکید بر آرای ابنسینا. فلسفه و کلام اسلامی, 46(2), 123-142. doi: 10.22059/jitp.2013.35750
MLA
طوبی کرمانی; فاطمه سلگی. "تحلیل حیات خانوادگی (منزلی) انسان در حکمت عملی با تأکید بر آرای ابنسینا". فلسفه و کلام اسلامی, 46, 2, 1392, 123-142. doi: 10.22059/jitp.2013.35750
HARVARD
کرمانی, طوبی, سلگی, فاطمه. (1392). 'تحلیل حیات خانوادگی (منزلی) انسان در حکمت عملی با تأکید بر آرای ابنسینا', فلسفه و کلام اسلامی, 46(2), pp. 123-142. doi: 10.22059/jitp.2013.35750
VANCOUVER
کرمانی, طوبی, سلگی, فاطمه. تحلیل حیات خانوادگی (منزلی) انسان در حکمت عملی با تأکید بر آرای ابنسینا. فلسفه و کلام اسلامی, 1392; 46(2): 123-142. doi: 10.22059/jitp.2013.35750