قرآن کریم.
ابن بابویه، محمد بن علی (1383). علل الشرایع، ج 1، ترجمة سیدمحمدجواد ذهنی تهرانی، قم: مؤمنین.
امید، مسعود (1371). «نگرشی هستیشناسانه در تحقق عالم امکان»، کیهان اندیشه، شماره 44.
اهری، عبدالقادر بن حمزه (1358). الاقطاب القطبیة أو البلغة فی الحکمة، مقدمه و تصحیح: محمدتقی دانش پژوه، تهران: انجمن فلسفه ایران.
بحرانی، ابنمیثم (1406 ق). قواعد المرام فی علم الکلام، به اهتمام محمود مرعشی، قم: مکتبة آیتالله المرعشی النجفی (ره).
پیمان، محمد (1401). ژنتیک و امکان معاد جسمانی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر مهدی عظیمی، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده الهیات و معارف اسلامی.
تقی نجات، مجید (1396). «جایگاه و مراتب عوالم هستی از دیدگاه علامه طباطبایی (قدس سره)» بلاغ مبین، شماره 50 و 51، صص84-99.
جوادی آملی، عبدالله (۱۳۸۵). تفسیر موضوعی قرآن کریم، ج 4، تنظیم و نگارش از علی اسلامی، قم: اسراء.
حلی، حسن بن یوسف (1388). کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد، قم: مؤسسة النشر الاسلامی.
دشتکی، منصور بن محمد (1381). تحفة الفتی فی تفسیر سورة هل أتی، به تصحیح پروین بهارزاده، تهران: مرکز نشر میراث مکتوب.
----------(1386). مصنفات غیاث الدین منصور حسینی دشتکی شیرازی، ج 1، به کوشش عبدالله نورانی، تهران: دانشگاه تهران.
ربانی گلپایگانی، علی (1386). ایضاح الحکمة فی شرح بدایة الحکمة، قم: انتشارات مرکز جهانی علوم اسلامی.
رؤوف، عبید (1377). انسان روح است نه جسد، ترجمة امیرهوشنگ دانایی، تهران: نغمه.
ریاحی، علی ارشد؛ واسعی، صفیه (1390). «ارتباط مراتب وجود با مراتب ادراک از نظر ملاصدرا»، مطالعات اسلامی: فلسفه و کلام، سال چهل و سوم، شمارة پیاپی 2/86، صص 45-9.
شاهرخی، احمدرضا (1381). «ارتباط نفس مجرد و بدن در فلسفه اسلامى»، پژوهشهای فلسفی-کلامی، شماره 13 و 14.
شیخ بهائی، محمد بن حسین، (1389). اربعین، ترجمة محمد بن علی خاتون آبادی، تهران: حکمت.
صدر، محمد باقر (1986 م). دروس فی علم الاصول، ج 1 و 2، بیروت: دار الکتاب اللبنانی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1381). المبدأ و المعاد، تصحیح، تحقیق و مقدمه محمد ذبیحی و جعفرشاه نظری، تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
----------(1402 ق). الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة العقلیة، ج 1، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
----------(1433 ق). الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیة، تصحیح سید جلال الدین آشتیانی، تهران: مولی.
طباطبایی، محمدحسین (۱۳۹۴). نهایة الحکمة، صححها و حققها غلامرضا الفیاضی قم: مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
----------(1428 ق). بدایة الحکمة، قم: مؤسسة النشر اسلامی.
----------(1351). المیزان فی تفسیر القرآن، ج 20، ترجمۀ موسوی همدانی، قم: مؤسسۀ اسماعیلیان.
فیض کاشانی، محسن (1380). المحجّْة البیضاء، ج ۸، به تصحیح: علی اکبر غفاری، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
----------(1416ق). التفسیر الصافی، ج 4، تحقیق السید محسن الحسینی الأمینی: تهران: دارالکتب الاسلامیه.
مدرس زنوزی، علی بن عبدالله (1378). مجموعه آثار آقاعلی مدرس، ج 4، با تصحیح و مقدمة محسن کدیور، تهران: اطلاعات.
مصباح یزدی، محمد تقی (1391). آموزش فلسفه، ج 2، قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
مظفر، محمدرضا (1423). اصول الفقه، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
مفید، محمد بن محمد (بیتا)، اوائل المقالات، تبریز: سروش.
مکارم شیرازی، ناصر (1428ق). انوار الاصول، ج ۲، قم: مدرسة الامام على بن ابى طالب (ع).
نبویان، سید محمد مهدی (1400). «معاد جسمانی عنصری از دیدگاه ملا نعیما طالقانی» حکمت اسلامی، سال هشتم، شماره 2 صص 125-144.
نعیما طالقانی، محمدنعیمبن محمدتقی (1377). منهج الرشاد فی معرفة المعاد، ج 1-3، مشهد: مجمع البحوث الاسلامیة.