[1] آشتیانی، سیّد جلال الدین (1378). منتخباتی از آثار حکمای الهی ایران (رسالۀ بسیط الحقیقة و وحدت وجود، حکیم نوری). قم، بوستان کتاب.
[2] ابنسینا، حسینبن عبداللّه (1376). الإلهیّات من کتاب الشفاء. محقّق: حسن حسن زاده آملی. قم، بوستان کتاب.
[3] ________________(1405). الشفاء (المنطق). تحقیق محمود الخضیری، قم، منشورات مکتبة آیة ا... المرعشی النجفی.
[4] ________________(1371). المباحثات. تصحیح و تعلیق محسن بیدار فر، قم، انتشارات بیدار.
[5] ارسطو، (1999). النصّ الکامل لمنطق أرسطو. تحقیق و تقدیم: فرید جبر. مراجعۀ: جیرار جهامی، رفیق العجم. بیروت، دار الفکر اللبنانی.
[6] ابنکمونه، سعدبن منصور (1387). شرح التلویحات اللّوحیّة. تصحیح: نجفقلی حبیبی، تهران، انتشارات میرات مکتوب.
[7] جوادی آملی، عبداللّه (1382). رحیق مختوم. قم، اسراء.
[8] زنوزی، علی (1378). مجموعه مصنّفات آقا علی مدرّس. تصحیح، تعلیق و مقدّمه: محسن کدیور. تهران، انتشارات اطّلاعات.
[9] سبزواری، هادی(1369)، شرح المنظومة (با تعلیقات حسن حسن زاده آملی)، تقدیم و تحقیق مسعود طالبی، تهران، نشر ناب.
[10] سهروردی، یحییبن حبش (1392). حکمة الإشراق، شارح: قطب الدین شیرازی با تعلیقات ملّاصدرا، تصحیح: نجفقلی حبیبی و حسین ضیائی به اشراف سیّد محمّد خامنهای. تهران، بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
[11] ________________ (1334). منطق التلویحات. تحقیق و تقدیم: علی اکبر فیّاض. تهران، دانشگاه تهران.
[12] شیرازی، سیّد رضی (1392). درسهای شرح منظومۀ حکیم سبزواری. تهران، انتشارات حکمت.
[13] صدرالمتألّهین، محمّدبن ابراهیم (1361). ایقاظ النائمین. تصحیح و مقدّمه: محسن مؤیّدی، تهران، انتشارات مؤسّسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
[14] _______________________(1366). تفسیر القرآن الکریم. تصحیح: محمّد خواجوی. قم، انتشارات بیدار.
[15] ___________________ (1981). الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیّة الأربعة. بیروت، دار إحیاء التراث العربی.
[16] ___________________ (1360). الشواهد الربوبیّة فی مناهج السلوکیّة (با حواشی حکیم سبزواری). تصحیح، تعلیق و مقدّمه: سیّد جلال الدین آشتیانی. تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
[17] ___________________ (1375). مجموعه رسائل فلسفی صدرالمتألّهین. تصحیح و تحقیق: حامد ناجی اصفهانی. تهران، انتشارات حکمت.
[18] ____________________ (1363). المشاعر. به اهتمام: هانری کربن. تهران، کتابخانۀ طهوری.
[19] طباطبایی، سیّد محمّد حسین (1386). نهایة الحکمة. تصحیح و تعلیق: غلامرضا فیّاضی. قم، انتشارات مؤسّسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره).
[20] طوسی، محمّدبن محمّد (1376). اساس الاقتباس. تصحیح: مدرّس رضوی. تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
[21] فارابی، محمّدبن محمّد (1987). التعلیقات. تحقیق: جعفر آل یاسین. بیروت، دار المناهل.
[22] ______________ (1408). المنطقیّات. تحقیق: محمّد تقی دانش پژوه. قم، منشورات مکتبة آیة ا... المرعشی النجفی.
[23] فرگه. گوتلوب (1367). دربارۀ معنی و مصداق. ترجمۀ: منوچهر بدیعی، مجلّۀ فرهنگ. کتاب دوم و سوم. تهران، مؤسّسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
[24] فخررازی، محمّدبن عمر (1373). شرح عیون الحکمة. تحقیق: احمد حجازی و احمد السقاء. تهران، مؤسّسة الصادق للطباعة و النشر.
[25] قطب الدین رازی، محمّدبن محمّد (1381). المحاکمات بین شرحی الإشارات با حواشی میرزا حبیب اللّه باغنوی. تصحیح: مجید هادی زاده، تهران، میراث مکتوب.
[26] قوام صفری، مهدی (1388). مابعد الطبیعه چگونه ممکن است؟. تهران، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
[27] میرداماد، محمّد باقر (1385). مجموعه مصنّفات میرداماد (الأفق المبین). به اهتمام: عبداللّه نورانی. تهران، دانشگاه تهران.