ابنهروی، محمّدشریف نظامالدین احمد (1363). انواریّه. با مقدّمۀ حسین ضیائی تربتی. تهران: امیرکبیر.
ارسطو (1385). متافیزیک. ترجمۀ شرفالدین خراسانی. تهران: حکمت.
افلاطون (1364). دورۀ آثار افلاطون. ترجمۀ محمدحسن لطفی و رضا کاویانی. تهران: خوارزمی.
الیاده، میرچا (1402). اسطورۀ بازگشت جاودانه. ترجمۀ بهمن سرکاراتی. تهران: طهوری.
خراسانی، شرفالدین (1387). نخستین فیلسوفان یونان. تهران: علمی و فرهنگی.
سهروردی، شهابالدین (1372). مجموعه مصنّفات شیخ اشراق، چهار جلدی. به تصحیح هانری کربن و دیگران. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
شایگان، داریوش (1382). آیین هندو و عرفان اسلامی. ترجمۀ جمشید ارجمند. تهران: فرزانروز.
_____ (1383). ادیان و مکتبهای فلسفی هند. دو جلدی. تهران: امیرکبیر.
شهرزوری، شمسالدین (1372). شرح حکمة الإشراق. تصحیح، تحقیق و مقدمه: حسین ضیائی تربتی. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
عظیمی، مهدی (1393). «آموزۀ بازگشت جاودانه در فلسفۀ سهروردی و فیزیک پوانکاره»، تاریخ فلسفه، شمارۀ 17، صص41-62.
_____ (1398). منطق و معرفت در اندیشۀ سهروردی، تهران: مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران.
کاپلستون، فردریک (1380). تاریخ فلسفه، ج1. ترجمۀ جلالالدین مجتبوی. تهران: سروش، علمی و فرهنگی.
کریمی زنجانی اصل، محمد (1387). تاریخ و تقدیر در مقدمۀ حکمة الإشراق. تهران: اطلاعات.
لیندبرگ، دیوید، سی. (1377). سرآغازهای علم در غرب. ترجمۀ دکتر فریدون بدرهای. تهران: علمی و فرهنگی.