ابن سینا، حسین بن عبدالله (1381). الإشارات و التنبیهات، قم: بوستان کتاب.
انتظام، سیّد محمد (1396). بررسی نظریه تعریف به بسائط در فلسفه سهروردی، هستی و شناخت. 8 (2): 3ـ 22.
پارسایی، جواد (1393). نظریۀ ابصار و خیال از دیدگاه سهروردی و ملاصدرا، حکمت رضوی. 32: 92ـ119.
خوردوستان، حسین (1401). چیستی ادراک حسی و جایگاه آن در نظام معرفتی سهروردی، پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی سید محمد انتظام، قم: دانشگاه مفید، دانشکده فلسفه.
سهروردی، یحیی بن حبش (1372). مجموعه مصنّفات شیخ اشراق. 4جلد. تصحیح و تحشیه و مقدمه: نجفقلی حبیبی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
شعرانی، ابوالحسن (1372). کشف المراد شرح تجریدالاعتقاد ترجمه و شرح فارسی بقلم آیت الله آقای حاج شیخ ابوالحسن شعرانی، تهران: انتشارات اسلامیه.
شیرازی، قطب الدین (1392). حکمة الإشراق سهروردی با شرح قطب الدین شیرازی و تعلیقات صدرالمتألّهین. 4 جلد. تصحیح و تحشیه و مقدمه: دکتر نجفقلی حبیبی، زیر نظر آیت الله سیّد محمّد خامنهای، تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
صدرالمتألهین، محمد بن ابراهیم (1368). الحکمة المتعالیة فی الأسفار الأربعة العقلیة. 9جلد. قم: مکتبة المصطفوی.
طباطبایی، سیّد محّمد حسین (بیتا). بدایة الحکمة، قم: جماعة المدرّسین فی الحوزة العلمیّة بقم.
ــــــــــ (1416ق). نهایة الحکمة. قم: مؤسسة نشر اسلامی.
طوسی، محمد بن محمد (1403ق). شرح الإشارات و التنبیهات مع المحاکمات. 3جلد. قم: دفتر نشر الکتاب.
مفتونی، نادیا (1392). مبانی و لوازم نظریۀ خیال سهروردی، فلسفه و کلام اسلامی. 1: 133ـ146.
یزدان پناه، سیّد یدالله (1391). حکمت اشراق گزارش، شرح و سنجش دستگاه فلسفی شیخ شهاب الدین سهروردی، تحقیق و نگارش: دکتر مهدی علیپور. 2جلد، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.