قرآن.
ابنسینا (1375). الاشارات والتنبیهات. قم: نشر البلاغه.
ــــــــــ (1418). الهیات من کتاب الشفاء. آیتالله حسنزاده آملی. قم: مکتبه الاعلام الاسلامی، مرکز نشر.
ــــــــــ (1405). منطق شفا. ج3. قم: مرعشی نجفی.
ــــــــــ (1363). المبدأ و المعاد. به اهتمام عبدالله نورانی. تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مگ گیل.
ارسطو، (1384). متافیزیک. ترجمۀ شرفالدین خراسانی. چ3، تهران: انتشارات حکمت.
ــــــــــ (1392). اخلاق نیکوماخوس. ترجمۀ صلاحالدین سلجوقی. تهران: مؤسسۀ انتشارات عرفان.
ــــــــــ (1391). دربارۀ نفس، ترجمه و تعلیقات و حواشی علیمراد داودی، چاپ دوم: تهران: مؤسسۀ انتشارات دانشگاه تهران.
اعسم، عبد الامیر (1989). کتاب المبین فی شرح ألفاظ الحکماء و المتکلّمین (المصطلح الفلسفی عند العرب)، مصر-قاهره: الهیئة المصریة العامة للکتاب.
افلاطون (1366)، دورۀ آثار افلاطون جلد اول، ترجمۀ محمدحسن لطفی-رضا کاویانی، تهران: خوارزمی.
انتظام، سیدمحمد (1384). اثولوجیا و حکمت متعالیه صدرالمتألهین. پایاننامۀ دکتری. دانشگاه قم.
خادمی، عینالله (1386الف). چگونگی پیدایش کثیر از واحد (نظام فیض) از دیدگاه فارابی. فصلنامۀ علمی-پژوهشی اندیشۀ نوین دینی، 3(10)، 73-100.
ــــــــــ (1386ب). بررسی دیدگاه شیخالرئیس دربارۀ مسئلۀ چگونگی پیدایش کثیر از واحد (نظام فیض)، فصلنامۀ آینۀ معرفت دانشگاه شهید بهشتی، 12، 38-66.
خراسانی، شرفالدین (1399). اثولوجیا، دایرهالمعارف اسلامی، ج6.
شیرازى، صدرالدین محمدبنابراهیم (1981). الحکمة المتعالیة فى الأسفار العقلیة الأربعة (با حاشیه علامه طباطبائى). 9جلد. چ3. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
شیرازی، صدرالدین محمدبنابراهیم (1380). ترجمه اسفار. محمد خواجوی. تهران: مولی.
فلوطین (1413). اثولوجیا افلوطین عندالعرب، محقق عبدالرحمن بدوی. الطبعه الثالثه. قم: انتشارات بیدار.
ــــــــــ (1378). اثولوجیا. ترجمه و شرح حسن ملکشاهی. تهران: سروش.
ــــــــــ (1366). دورۀ آثار فلوطین. ترجمۀ محمدحسن لطفی. 2مجلد. تهران: انتشارات خوارزمی.