]1[ قرآن کریم.
[2] آشتیانی، سیدجلال الدین (1382). هستی از نظر فلسفه و عرفان، قم: بوستان کتاب.
[3] بیدهندی، محمد (1383). «بررسی و تحلیل معناشناسی تأویلی و اعتبار معرفتی آن در اندیشه ملاصدرا». نامه مفید، قم: ش 41، صص 22-35.
[4] جوادی آملی، عبدالله )1381). نسبت دین و دنیا، تحقیق: سعید بندعلی، قم: مرکز نشر اسراء.
[5] جوادی آملی، عبدالله (1368). شرح حکمت متعالیه، بخش یکم از جلد ششم، الزهراء، قم: إسرا.
[6] جوارشکیان، عباس (1383). «تباین یا یگانگی وحدت تشکیکی و وحدت شخصی وجود در حکمت متعالیه»، خردنامه صدرا، شماره 38، صص31-42.
[7] حسینی طهرانی، محمد حسین (1424). معاد شناسی، مشهد: انتشارات علامه طباطبایی.
[8] رودگر، نرجس (1393). « نظریه تطابق عوالم»، فصلنامه تبیین حکمت، ش 22، ص161.
[9] شیرازی، محمدبن ابراهیم (صدرالمتألهین) (1354). المبدأ و المعاد، تهران: بنیاد حکمت صدرا.
[10] شیرازی، محمدبن ابراهیم (صدرالمتألهین) (1383). الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه، ضمیمه تعلیقه حاج ملا هادی سبزواری، ج1و2، مقدمه سیدمحمد خامنهای، تصحیح و تحقیق غلامرضا اعوانی، تهران: بنیاد حکت اسلامی صدرا.
[11] شیرازی، محمدبن ابراهیم (صدرالمتألهین) (1362). منطق نوین مشتمل بر اللمعات المشرقیه فی الفنون المنطقیه، تهران: آگاه.
[12] شیرازی، محمدبن ابراهیم (صدرالمتألهین) (1342). المشاعر، قم: بوستان کتاب.
[13] شیرازی، محمدبن ابراهیم (صدرالمتألهین) (1386). العرشیه، ترجمه محمد خواجوی. تهران:مولی.
[14] شیرازی، محمدبن ابراهیم (صدرالمتألهین)، (1387). مفاتیح الغیب، تهران: انتشارات مولی.
[15] شیرازی، محمدبن ابراهیم (صدرالمتألهین)، (1420). مجموعه رسائل فلسفی صدرالمتألهین.تهران: حکمت.
[16] شیرازی، محمدبن ابراهیم (صدر المتألهین)، (1366). تفسیر القرآن الکریم. قم: بیدار.
[17] عبودیت، عبدالرسول (1383). «تحلیل مثل افلاطونی و ارتباط آن با ماهیات». معرفت فلسفی، قم: ش22، صص 65-76.
[18] غزنوی، ابوالمجد مجدوبن آدم (1341). دیوان اشعار سنایی غزنوی، تهران، نشر ابن سینا.
[19] قیصری، محمدداود (1375). شرح فصوص الحکم، به کوشش سید جلالالدین آشتیانی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
[20] لاهیجی، محمدجعفر (؟). شرح رسالة المشاعر، تعلیق و تحقیق و مقدمه سید جلالالدین آشتیانی، مرکز النشر.
[21] مصباح یزدی، محمدتقی (1380). شرح جلد اول اسفار اربعه، قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.