[1] جوادی آملی، عبدالله (1389). رحیق مختوم شرح حکمت متعالیه، تنظیم و تدوین: حمید پارسانیا، قم، اسراء.
[2] سوکولوفسکی، رابرت (1387). «حیث التفاتی چیست و چرا مهم است؟»، ترجمه احمد امامی، ذهن، دوره 9، شماره 34ـ35، صص 69 تا 80.
[3] رحیمیان، علیرضا (1385). مسئله علم در فلسفه صدرایی و مکتب اهل بیت علیهم السلام، تهران، منیر.
[4] ــــــــــ (1396). مسئله علم الهی و اختیار: واکاوی علم پیشین خدا و اراده آزاد انسان، نگارش: سعید رحیمیان، قم، دلیلما.
[5] رقوی، جواد، آملی لاریجانی، صادق (1389). «بازسازی دیدگاه معرفت شناختی میرزا مهدی اصفهانی»، فلسفه و کلام، شماره 85، صص 117 تا 168.
[6] سالم، مریم (1395). «بازخوانی نظریه صور مرتسمه در علم الهی از دیدگاه ابنسینا»، آینه معرفت، دوره 16، شماره 2، صص 1 تا 18.
[7] سهروردی، شهاب الدین یحیی (1372). مجموعه مصنفات شیخ اشراق، تصحیح و مقدمه هنری کربین، تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، ج2.
[8] شاکری، سید محمد تقی (1393). حیث التفاتی و حقیقت علم در پدیدارشناسی هوسرل و فلسفه اسلامی، قم، بوستان کتاب.
[9] شهرستانی، محمد بن عبدالکریم (1425ق). نهایة الاقدام فی علم الکلام، تحقیق احمد فرید المزیدی، بیروت، دار الکتب العلمیه.
[10] صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1981م). الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیة الأربعة، چاپ سوم، بیروت، دار إحیاء التراث العربی.
[11] عرفانی، مرتضی (1387). «حیث التفاتی (اضافی بودن) ادراک از نگاه برنتانو»، اندیشه دینی، شماره28، صص51 تا 64.
[12] غروی اصفهانی، میرزا مهدی (؟). اساس معارف القرآن، تحقیق شیخ مهدی خاتمی، چاپ شخصی توسط محمد اسماعیل غروی اصفهانی.
[13] ــــــــــ (؟). انوار الهدایة، کتابخانه دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، نسخه خطی به شماره 1779.
[14] ــــــــــ (؟). تقریرات ج3 (الکلام فی حجیة القرآن)، تقریر شیخ محمود حلبی، کتابخانه آستان قدس رضوی، نسخه خطی به شماره عمومی 12480.
[15] ــــــــــ (؟). تقریرات ج3 (هناک)، تقریر شیخ محمود حلبی، کتابخانه آستان قدس رضوی، نسخه خطی به شماره عمومی 12456.
[16] ــــــــــ (؟). فی البداء، نسخه خطی، بیجا، بینا.
[17] ــــــــــ (1387). ابواب الهدی، ترجمه و تحقیق و تعلیق حسین مفید، تهران، منیر.
[18] فخررازی، محمد بن عمر (1370). المباحث الشرقیه فی علم الالهیات و الطبیعیات، قم، بیدار.